Skip to main content
Add video to a playlist

Title

Choreographer

The description is limited to to a length of 500 characters


Your playlists

The video has been added successfully.

The video is already in this playlist.

You must be a member to enjoy all functionalities Login Register
You must be a member to view this playlist Login Register
Delete my video history Are you sure you want to delete the history?
Delete my search history Are you sure you want to delete the history?
Create a playlist The description is limited to to a length of 500 characters


Embed the video Embed the video on your website
Index
See the video
You can now make your playlists public! To do that, please visit your personnal account

Attention !
This video contains violence or nudity
Delete the playlist Are you sure you want to delete the playlist ?
Share this playlist
Configure access Keep your playlist private
(Only you can see it)
Make your playlist public
(and share it with the rest of users)
Configure access
Share Address Share by e-mail Send
Help By default, the search engine returns results for all founded words. For an advanced search, please use ":"
(eg: ":hiphop && breakdance")

You can use thoses operators :
AND (&&), OR (||), NOT, (! or -)

To use the NOT operator correctly, the second word needs to be written just after the exclamation mark, without space (e.g. ":merzouki !hip hop").


Documents
Information Your submission has been sent
Video information

Google Chrome Web Browser's video policy changed since version 66 : Video playlist can't be played automatically.

  • Add to playlists
  • Remove from your favorites Add to your favorites

BOUGE #2

artistic crossroads

BOUGE #2

artistic crossroads

Lamotte, Sylvère

Né en 1987, Sylvère Lamotte se forme à la danse contemporaine au Conservatoire national de Région de Rennes, puis au Conservatoire national de Danse de Paris.

Curieux des univers de chacun, ouvert à diverses influences Sylvère Lamotte travaille en tant qu’interprète auprès de chorégraphes aux univers variés : Paco Decina, Nasser Martin Gousset, Marcia Barellos & Karl Biscuit, Sylvain Groud, David Drouard, François Veyrune, Alban Richard, Perrine Valli et Nicolas Hubert.

Nourri de chacune de ces expériences, de chacun de ces langages, il en retient un goût pour la création collective et le mélange des influences. 

Il fonde en 2015 la compagnie Lamento au sein de laquelle il explore, en tant que chorégraphe et interprète, ses propres pistes de travail. Particulièrement attaché à la danse contact, Sylvère Lamotte expérimente notamment les moyens d’en faire varier les formes. Cette même année, il crée le duo (+ un musicien) Ruines, puis le quintet Les Sauvages (2017).

Monfreux, Mathilde

Dans une constante exploration de nouveaux territoires pour la danse, le travail chorégraphique est centré sur un corps organique.

Mathilde œuvre dans les champs de la danse contemporaine et de la performance en mettant en relation corps, contextes, objets et voix. Elle développe une démarche artistique faite de glissements, zoom ou extractions au sein de sa compagnie, La Compagnie des Corps Parlants, basée à Marseille et crée en 2009.

Son travail est identifié pendant plusieurs années par l’esthétique proposée par Elizabeth Saint Jalmes, plasticienne avec laquelle elle crée plusieurs pièces jusqu’en 2016, alliée à la démarche chorégraphique expérimentale de Mathilde Monfreux alliant performance

et danse.

Entre 2016-2017, elle suit la formation de chorégraphe de Royaumont.

Puis elle entreprend un travaille à partir du livre “Sang et Stupre au Lycée” de l’auteur Kathy Acker, pirate littéraire et féministe.

La création aura lieu à KLAP en octobre 2018.

Mousset, Simone

Simone suit des formations à Londres, au Trinity Laban Conservatoire of Music and Dance, à la Royal Academy of Dance, et London Contemporary Dance School. Elle fait partie de la compagnie de la London Contemporary Dance School, EDge, sous la direction artistique de Jeanne Yasko, fondatrice de Norrdans Dance Company.

Elle interprète des oeuvres de Sasha Waltz, Rachel Lopez de la Nieta, Ben Ash et Henrietta Hale, Matthias Sperling, Akane Abe, Krišjānis Sants, Hannah Ma, Jean-Guillaume Weis et Anu Sistonen, travaille avec James Wilton, Tony Adigun, Igor Urzelai et Moreno Solinas et s’entraîne avec le Virsky Ukrainian National Folk Dance Ensemble.

Elle est élue membre permanente du Caracalla Dance Theatre au Liban, agissant également comme assistante chorégraphique du directeur artistique Abdel-Halim Caracalla.

En 2015, Simone valide son MA à la London Contemporary Dance School et développe son propre travail chorégraphique. En 2016, elle est sélectionnée pour la résidence TalentLAB au Grand Théâtre du Luxembourg, où elle est accompagnée par le chorégraphe belge Koen Augustijnen. Sa récente production BAL, qui traite de la préoccupation du « nation branding » et des « fake news », lui permet d’être lauréate du Prix Luxembourgeois de Danse 2017, qui la distingue dans le paysage chorégraphique comme « une jeune chorégraphe courageuse, dont la démarche artistique singulière développe un message sincère et original. »

Renouf, Olivier

Psychologue de formation, puis danseur, Olivier Renouf aborde la création sonore en fréquentant la classe de musique électroacoustique au C.N.S.M.D. de Paris. 


Il a collaboré et collabore avec les chorégraphes : Georges Appaix, Boris Charmatz, Paco Decina, Herman Diephuis, Odile Duboc, Latifa Laâbissi, Alain Michard, Mathilde Monnier, Emmanuelle Huynh, Martine Pisani ... et

les metteurs en scène : Hubert Colas, Serge Hureau, Daniel Janneteau, François-Michel Pesenti, Christian Schiaretti...


Il participe à la création d’installations multimédia avec le groupe Dunes, le Hall de la chanson ... et conçoit des environnements sonores pour des musées et des expositions.


Pour le Musée de la danse, Olivier Renouf crée l’environnement sonore du happening étrangler le temps (avril 2009, Le Garage, Rennes, dans le cadre de la préfiguration du Musée de la danse) ; et participe à la création de Petit Projet de la matière, un projet d’Anne-Karine Lescop.

Robbe, Hervé

Né à Lille en 1961.


Après quelques années d’études d’architecture, Hervé Robbe se destine à la danse. Il est principalement formé à Mudra, l’école de Maurice Béjart à Bruxelles. Il débute sa carrière d’interprète en dansant le répertoire néoclassique, puis collabore avec différents chorégraphes contemporains. Dès 1987, il fonde sa compagnie : le Marietta secret.


Après avoir été, entre autres, artiste associé au Quartz de Brest, Hervé Robbe est nommé directeur du Centre Chorégraphique National du Havre Haute-Normandie en 1999. Après treize années à la direction artistique du CCN du Havre Haute-Normandie et un bilan très positif de tous les projets menés au sein de cette institution, Hervé Robbe continue son aventure d’artiste et de pédagogue depuis 2012 au sein de la structure de production nommée TRAVELLING & CO.


Parallèlement, Hervé Robbe a été nommé en 2013 à la direction artistique du Programme Recherche et composition chorégraphique au sein de la Fondation Royaumont où il encadre un cycle de formation laboratoire pour chorégraphe intitulé PROTOTYPE.

Hervé Robbe est artiste associé au CNDC d’Angers depuis 2017.

Verdeil, Matthieu

Klap Maison pour la danse

KLAP Maison pour la danse a ouvert ses portes en octobre 2011. Sa  première activité est de permettre de nombreuses résidences d'artistes,  dont les marseillais, suivant des modalités adaptées aux besoins des  créateurs. Recherche, reprise, création, finalisation... Les présences  d'artistes sont le cœur battant d'un projet de dialogue avec les  publics, voisins, enfants de tous âges, amateurs, professionnels,  amoureux ou néophytes. Enseignement, débats, expositions, projections et  fêtes jalonnent la programmation.
 

Outre les quelques  documents de présentation de la nouvelle Maison pour la danse, de sa  mise en activité et de sa philosophie, le channel KLAP projette d'offrir  rapidement aux équipes résidentes un plus-visibilité au sein de la  plateforme numeridanse.tv.


Les prémices d’une création

Être  premier public d’une œuvre nouvelle importe : dans l’inquiétude de ce  dévoilement inédit, l’artiste offre aux regards la fragilité d’une grâce  intacte.Ne jamais croire, audience, que le noir qui te nimbe  t’efface… Chaleur, distance, respiration : en même temps qu’il se  consume dans l’instant de chaque geste, l’artiste de scène se repaît du  moindre frémissement, de la moindre toux, du moindre gloussement. Aucune  Première ne s’efface de la mémoire d’un artiste, jamais : aussi,  n’est-ce pas là, spectateur, qu’il faut se trouver ?


L’autre  privilège du public dans la vie de KLAP Maison pour la danse se niche  dans le partage d’un bout de chemin avec les artistes. Ici, les projets  en cours d’élaboration sont observés puis dits comme une pensée en  action. Les matières font l’objet de débats au profit des artistes bien  sûr, mais aussi du public invité à rencontrer les convictions ou les  errements, à entendre les intuitions ou les questions, à participer par  sa présence et ses retours à la maturation des propos et des projets.

BOUGE #2

Artistic direction / Conception : Michel Kelemenis & Christian Sébille

Artistic direction assistance / Conception : Hervé Robbe, Olivier Renouf & Yann Loric

Choreography : Mathilde Monfreux, Simone Mousset & Sylvère Lamotte

Interpretation : Eve Bouchelot, Victor Brécard, Charlotte Cétaire, Elodie Cottet, Elsa Dumontel, Emilie Julie Facon, Maxime Gomard, Gaël Jehanin, Tom Levy-Chaudet, Gaia Mérigot, Lucien Morineau, Hugues Rondepierre, Emilia Saavedra, Clémence Dieny, Marie Leblanc, Elsa Proudhon, Noé Ferey, Sixtine Biron, Clara Nougé-Cazenave, Pierre Théoleyre, Thibault Rousselet, Charlotte Louvel, José Meireles, Jeanne Stuart, Maxime Aubert, Claudia Sportelli, Sofia Lacava, Sara Andrieu, Camille Feraud, Juliette Guiraud, Ada Massarente, Sellam El Achari, Joan Cellier

Original music : Pierre Pulisciano, Arthur Arsenne, Arnaud Lorens, Sandrine Ozerov, Max Sister, Jenny Abouav, Sarah Procissi

Lights : Victor Stoher, Elodie Pires, Samuel Hassid, Armelle Chevreau, Corentin Duthoit, Elisa Fraiz

Technical direction : Loris Lalouette & Lorenzo Bernard Grenier

Sound : Pau Quidu, Joris Castelli, Antoine Frech

Other collaborations : Alexi Aune, Rudy Romeur et Jean-Charles Lombard

Duration : ≈ 1h10

Our videos suggestions
02:48

Questcequetudeviens ?

Bory, Aurélien (France)

  • Add to playlists
  • Remove from your favoritesAdd to your favorites
01:46

Grand final

Shechter, Hofesh (United Kingdom)

  • Add to playlists
  • Remove from your favoritesAdd to your favorites
03:00

Drumming / Fragment #3

De Keersmaeker, Anne Teresa (France)

  • Add to playlists
  • Remove from your favoritesAdd to your favorites
02:24

Drumming / Fragment #2

De Keersmaeker, Anne Teresa (France)

  • Add to playlists
  • Remove from your favoritesAdd to your favorites
02:30

Drumming / Fragment #1

De Keersmaeker, Anne Teresa (France)

  • Add to playlists
  • Remove from your favoritesAdd to your favorites
06:37

Why can't we get along

Millepied, Benjamin (United States)

  • Add to playlists
  • Remove from your favoritesAdd to your favorites
50:36

Cassa Cassa

Acogny, Germaine (Senegal)

  • Add to playlists
  • Remove from your favoritesAdd to your favorites
47:41

The heart of the sand

Acogny, Germaine (Senegal)

  • Add to playlists
  • Remove from your favoritesAdd to your favorites
00:00:55

Compagnie 3.0 - Holistic

Edith Chateau, (Reunion)

  • Add to playlists
  • Remove from your favoritesAdd to your favorites
54:01

Carolyn Carlson, Solo

Carolyn Carlson, Solo (Italy)

  • Add to playlists
  • Remove from your favoritesAdd to your favorites
10:54

Carolyn Carlson et Michel Portal

Carlson, Carolyn (France)

  • Add to playlists
  • Remove from your favoritesAdd to your favorites
03:21

Going Home

Carlson, Carolyn (Germany)

  • Add to playlists
  • Remove from your favoritesAdd to your favorites
08:14

Citta' d'Acqua

Carlson, Carolyn (Italy)

  • Add to playlists
  • Remove from your favoritesAdd to your favorites
02:11

Improvisation Carolyn Carlson et Michel Portal

Carlson, Carolyn (France)

  • Add to playlists
  • Remove from your favoritesAdd to your favorites

Le Cantique des cantiques

Lagraa, Abou (France)

  • Add to playlists
  • Remove from your favoritesAdd to your favorites
03:08

HOK, solo pour ensemble

Richard, Alban (France)

  • Add to playlists
  • Remove from your favoritesAdd to your favorites
04:56

Altered Natives' Say Yes to Another Excess - TWERK

Bengolea, Cecilia (France)

  • Add to playlists
  • Remove from your favoritesAdd to your favorites
05:51

Mauvais genre

Buffard, Alain (France)

  • Add to playlists
  • Remove from your favoritesAdd to your favorites
02:56

as far as

Richard, Alban (France)

  • Add to playlists
  • Remove from your favoritesAdd to your favorites
Our themas suggestions

Charles Picq, réalisateur en danse

Exposition virtuelle

Maison de la Danse de Lyon

Charles Picq, réalisateur en danse

Exposition virtuelle

Rencontre avec Charles Picq, réalisateur et vidéaste de la danse. 

Discover
Know more

La Biennale de la danse

Exposition virtuelle

Biennale de la danse

La Biennale de la danse

Exposition virtuelle

La Biennale de la danse est un événement lyonnais que la ville traverse toutes les années paires. Voici l’histoire de cette aventure et un historique de toutes ses éditions.

Discover
Know more

Contemporary techniques

Parcours

Centre national de la danse

Contemporary techniques

Parcours

This Parcours questions the idea that contemporary dance has multiples techniques. Different shows car reveal or give an idea about the different modes of contemporary dancer’s formations.

Discover
Know more

Dance and music

Parcours

Anne Décoret-Ahiha

Dance and music

Parcours

The relationship between music and choreographic works varies throught dance history.

Discover
Know more

La Maison de la Danse de Lyon

Exposition virtuelle

Maison de la Danse de Lyon

La Maison de la Danse de Lyon

Exposition virtuelle

Créée à Lyon en 1980, la Maison de la Danse fut le premier théâtre en Europe dédié exclusivement la danse. Avec plus de 150 000 spectateurs par saison et près de 200 levers de rideaux, la Maison de la Danse rassemble aujourd’hui un large public de spectacles très fédérateurs mais aussi d’œuvres innovantes et de recherche. Théâtre de diffusion mais aussi pôle européen de créa

Discover
Know more

Les Rencontres chorégraphiques internationales de Seine-Saint-Denis

Exposition virtuelle

Maison de la Danse de Lyon

Les Rencontres chorégraphiques internationales de Seine-Saint-Denis

Exposition virtuelle

Discover
Know more

Body and conflicts

Parcours

Body and conflicts

Body and conflicts

Parcours

A look on the bonds which appear to emerge between the dancing body and the world considered as a living organism.

Discover
Know more

Strange works

Parcours

Centre national de la danse

Strange works

Parcours

 Unconventional contemporary dance shows which reinvent the rapport to the stage.  

Discover
Know more

Genesis of work

Parcours

Centre national de la danse

Genesis of work

Parcours

A dance show is created in multiples steps between the enunciation of an initial desire which launch the project and the first representation. This parcours presents diff

Discover
Know more

Artistic Collaborations

Parcours

Centre national de la Danse

Artistic Collaborations

Parcours

Panorama of different artistic collaborations, from « couples » of choreographers to creations involving musicians or plasticians

Discover
Know more

When reality breaks in

Parcours

Centre National de la danse

When reality breaks in

Parcours

How does choreographic works are testimonies of the world? Does the contemporary artist is the product of an era, of its environment, of a culture?
Discover
Know more

Do you mean Folklores?

Parcours

Sarah Nouveau

Do you mean Folklores?

Parcours

Presentation of how choreographers are revisiting Folklore in contemporary creations.

Discover
Know more

Dance in Quebec: Collectivities in motion

Parcours

Geneviève Dussault

Dance in Quebec: Collectivities in motion

Parcours

This Parcours introduces several extracts of works by contemporary Quebecois choreographers, situating them in an anthropological perspective.

Discover
Know more

Improvisation

Parcours

Philippe Guisgand

Improvisation

Parcours

 Discovery of improvisation’s specificities in dance. 

Discover
Know more

Dancing bodies

Parcours

Centre national de la danse

Dancing bodies

Parcours

Focus on the variety of bodies offered by contemporary dance and how to show these bodies: from complete nudity to the body completely hidden or covered.

Discover
Know more

Traditional dance in Poland

Parcours

Tomasz Nowak

Traditional dance in Poland

Parcours

In Poland, the culture of traditional dances has been well maintained : they are still transmitted today. This parcours able a visit between those different dances.

Discover
Know more

Hand dances

Parcours

Julie Charrier

Hand dances

Parcours

This parcours presents different video extracts in which hands are the center of the mouvement.

Discover
Know more

Contemporary Italian Dance : the 2000s

Parcours

Ada d’Adamo

Contemporary Italian Dance : the 2000s

Parcours

Panorama of contemporary dance practices in Italy during the 2000s.

Discover
Know more

The contemporary Belgian dance

Parcours

Philippe Guisgand

The contemporary Belgian dance

Parcours

This Parcours presents different Belgian choreographers who have marked history and participated in the creation of a "Belgian" style.

Discover
Know more

Scenic space

Parcours

Anne Décoret-Ahiha

Scenic space

Parcours

A dance performance takes place in a defined spatial area ... or not. This course helps to understand the occupation of the stage space in dance.

Discover
Know more
By accessing the website, you acknowledge and accept the use of cookies to assist you in your browsing.
You can block these cookies by modifying the security parameters of your browser or by clicking onthis link.
I accept Learn more